Studenten voorop in mediagebruik

Studenten lopen voorop als het gaat om mediagebruik. Veel aspecten van hun leven, zoals sociale contacten onderhouden, nieuwe mensen leren kennen, entertainment en shoppen, spelen zich online af. Technologie ondersteunt niet hun cultuur, het is hun cultuur. Dat schrijft Marketing Week naar aanleiding van een onderzoek van marketingbureau Face.

Van de geënquêteerde studenten in het Verenigd Koninkrijk zegt 83 procent dat internet de kwaliteit van hun leven verbetert. Studenten zijn gemiddeld 23 uur per week op het wereldwijde web te vinden. Een kwart doet alle aankopen via internet en 60 procent bankiert online. Ook hun contacten onderhouden ze via internet. Ruim de helft had vóór het onderzoek recentelijk een sociale netwerksite bezocht, 18 procent heeft online een partner gevonden en 25 procent heeft aan cyberseks gedaan. (SW)