Tijdelijke versterking infobalie werkt goed

Het Centraal Informatie Centrum (CIC) is de eerste weken van het schooljaar versterkt met een medewerker van de studentenadministratie en een ICT-medewerker, zodat studenten aan één loket voor bijna al hun zaken direct geholpen kunnen worden.

Of het nu gaat om problemen met hun inlogaccount, een adreswijziging of vragen over betaling van het collegegeld, studenten kunnen terecht bij het CIC en worden er meteen geholpen. Deze service wordt aangeboden in de CIC’s op de hoofdlocaties van Avans in Breda, Tilburg en Den Bosch.
De Bredase CIC-medewerker Ankie Schippers is heel tevreden over deze aanpak. ‘Normaal kunnen studenten ook al voor alle vragen bij ons terecht, maar dan geven wij bijvoorbeeld wijzingen in inschrijvingen door aan studentenadministratie en duurt het even voordat het gebeurd is. Nu kan men hier de mutatie meteen doorvoeren. Vooral in de eerste weken, als er veel eerstejaarsstudenten komen, is dat heel handig. Als straks alles loopt, is het niet meer nodig.’
De integrale aanpak werkt volgens de CIC-medewerkers zo goed dat er nog een week aangeplakt is, tot eind deze week. Het versterkte CIC is, behalve overdag, ook tijdelijk op maandag en donderdag tot 20.00 uur geopend. Deze service is bedoeld voor de deeltijdstudenten. (PM)