Utrechts corps: ‘Student lag niet in coma’

Nee, de vierdejaars student die deze zomer op Texel onwel werd, was niet betrokken bij een ontgroeningsritueel, lag niet in coma en is niet vervoerd per traumahelikopter. Evenmin heeft zijn familie om geheimhouding gevraagd.

Dat zegt het Utrechtsch Studenten Corps in een verklaring naar aanleiding van een Telegraaf-bericht van afgelopen zaterdag. Daarin stond dat de student tijdens een werkkamp door drankmisbruik in coma was geraakt en dat dit op verzoek van de familie geheim gehouden werd.
Een woordvoerder van de Universiteit Utrecht reageert laconiek. ‘We hebben al een gesprek met het corps gehad. Het bericht van de Telegraaf was tendentieus en stond vol feitelijke onjuistheden. Deze student was ziek. Dat kan iedereen gebeuren en daar staat de universiteit buiten.’
Volgens het corps functioneren sommige organen van de student niet goed, waaronder zijn alvleesklier. De precieze oorzaak is nog niet bekend. Hij heeft drie weken op de intensive care gelegen en is nog niet uit het ziekenhuis ontslagen. (BB/HOP)