Verkiezing voor leukste studentenstad

Nog tot en met vrijdag kan er gestemd worden voor dé studentenstad van 2006. NOS Headlines houdt de verkiezing op zijn website.

De steden waarop een stem kan worden uitgebracht, zijn allemaal universiteitssteden. De enige stad waar een Avans-vestiging zit en waarop gestemd kan worden, is Tilburg. In het filmpje op de website wordt Tilburg gepromoot door jongerenwethouder Marieke Moorman en door studenten. ‘Je kunt er altijd op stap, maakt niet uit op welke dag van de week’, is volgens één van hen het grote voordeel van Tilburg.
Groningen staat op dit moment bovenaan met 21 procent van de stemmen, gevolgd door Utrecht (17 procent) en Enschede (12 procent). Tilburg staat op de zevende plaats van de in totaal twaalf steden. De uitslag wordt maandag bekend gemaakt. (SW)