Videoclip studenten St. Joost

Na een verslapen afspraak met de programmamakers van Omroep Brabant Leon van de Zanden en Merlijn Passiers, gaat de ‘hiphopkloon’ op pad. Wie naar de rapper kijkt verandert in een clown, zodat hij in geschikte kleding bij een van zijn optredens terechtkomt.

Dat is het scenario van de videoclip, die twee studenten van Kunstakademie St. Joost maakten voor de Bredase rapper Flow Jo. Ruben Pest en Raimke Groothuizen maakten de afgelopen weken opnamen op diverse locaties in en om Breda voor de clip, die binnenkort op de buis moet verschijnen. Flow Jo is het alter ego van Johan van de Wiel, lid van het Bredase hiphopcollectief Bodemloos.
Pest en Groothuizen moesten de kosten van het buitenschoolse project uit eigen zak betalen. Catering, locaties en figuranten boden zich deels gratis aan. Een aantal studenten van St. Joost werkte vrijwillig mee aan de video. (RS)