Avans spreekt over Xplora op landelijke conferentie

Van een mediatheek naar een leercentrum waarin alles nieuw is, van het gebouw tot het onderwijs. Hoe pakt Avans het opzetten van Xplora aan?

Daarover houden Ellen Simons, hoofd leercentrum en Marga Jacobs, docent bij de Academie voor ICT en Media, een lezing tijdens de Online Conferentie Nederland op 7 en 8 november in de RAI in Amsterdam.

Simons neemt als vertegenwoordiger uit het werkveld daarnaast deel aan de workshop ‘Pimp my IDM’. In deze workshop worden de nieuwe opleidingsprofielen van de opleiding Informatiedienstverlening en -management (IDM) besproken.
Op de conferentie wordt ook de HBO-kennisbank gepresenteerd. In deze databank staan afstudeerscripties, verslagen en artikelen van studenten en docenten uit het hoger beroepsonderwijs. Avans Hogeschool neemt hier deel aan.
De tweedaagse bijeenkomst over digitale informatievoorziening vindt dit jaar voor de elfde keer plaats en is bedoeld voor professionals. Door middel van masterclasses, keynotes, lezingen, workshops en sessies kunnen bezoekers kennis nemen van ontwikkelingen in het vak. Twee belangrijke thema’s dit jaar zijn innovatie en ondernemerschap.
Allerlei verschillende instanties doen aan de conferentie mee, zoals de landelijke inlichtingendienst AIVD, verschillende hogescholen en universiteiten en het Groninger Museum. Allemaal vertellen zij over systemen en ontwikkelingen op het gebied van online informatievoorziening. (PM)

www.ocn2006.nl
www.hbo-kennisbank.nl