Beste techniekstudenten krijgen 2500 euro

Net als vorig jaar krijgen dit jaar 36 Avansstudenten van technische opleidingen met de beste punten, een cheque van 2500 euro. De uitreiking van deze zogenaamde Pieken in Techiek vindt plaats op vrijdag 3 november.

De Stichting Bevordering Hoger Onderwijs stelt de prijzen beschikbaar. De stichting hoopt dat door de positieve publiciteit die van de prijsuitreiking uitgaat, meer scholieren besluiten een techniekopleiding te gaan doen. De instroom in dit soort opleidingen blijft nog steeds achter bij de vraag naar afgestudeerde techneuten.
De prijs gaat naar de techniekstudenten die tijdens hun propedeusejaar, vorig jaar, de beste punten van hun groep hadden. Bestuursvoorzitter Harry Koopman, zei vorig jaar bij de uitreiking dat het niet alleen leuk is om 2500 euro te ontvangen maar dat het krijgen van een ‘Piek in de Techniek’ ook goed staat op je cv.
Het evenement, dat plaatsvindt op de Hogeschoollaan in Breda, begint om 14.30 uur en wordt om 16.15 uur afgesloten met een receptie. (PM)