Busstaking geen probleem voor tentamenweek

Alle studenten hebben vandaag gewoon hun tentamens kunnen doen, ook al was er vanaf 9.00 uur vanochtend geen busvervoer in Brabant, vanwege een staking. De studenten van Avans zitten middenin de tentamenweek.

‘Ik heb niet één afmelding vanwege de staking gehad’, zegt Dimphy de Vries van het roosterbureau in Breda. De bussen reden nog tot 9.00 uur en de meeste tentamens beginnen ook ’s ochtends vroeg, dat scheelt, meent de medewerker van het roosterbureau.
Vrijdag, toen er wilde stakingen waren, kwamen wel een paar studenten te laat. ‘Ze waren helemaal komen lopen van het station en kwamen hier huilend aan omdat ze bang waren niet meer aan de tentamens te mogen meedoen’, vertelt De Vries. Omdat het een wilde staking betrof, waarop de studenten zich niet konden voorbereiden, mochten zij in een apart lokaal het tentamen toch maken. Voor aangekondigde stakingen geldt zo’n uitzondering niet, laat De Vries weten.
Ook in Den Bosch en Tilburg heeft de busstaking nauwelijks problemen opgeleverd. (PM)