DPAO-directeur Marc Hoornick beleidsadviseur bij Raad van Bestuur

Marc Hoornick, directeur van de Diensteenheid Personele en Administratieve Ondersteuning (DPAO) stopt als directeur. Hij treedt toe tot de strategische staf van de Raad van Bestuur, als beleidsadviseur financieel economische zaken.

Volgens Hoornick is het goed als een ‘verandermanager’ na een bepaalde periode plaats maakt voor een nieuwe manager. Hoornick was sinds de reorganisatie directeur van DPAO. Vanaf november vorig jaar deelde hij die functie met Dick te Boekhorst, waarbij Hoornick financiën, personeel en studentenadministratie voor zijn rekening nam en Te Boekhorst het personeelsmanagement.
DPAO komt voort uit de centralisatie van verschillende ondersteunende activiteiten, zoals de cijferregistratie, die voorheen door de verschillende faculteiten werden uitgevoerd. ‘DPAO heeft de afgelopen drie jaar een forse ontwikkeling meegemaakt. De medewerkers moesten ook meer proces- en kwaliteitgericht gaan werken. En dan ook nog bezuinigen. Dat was allemaal vrij intensief. Voor mij en voor hen’, legt de directeur uit.
Hij vindt dat de dienst in korte tijd veel heeft weten te bereiken. Maar volgens hem is het goed als er nu iemand komt die er fris tegenaan kijkt. ‘Bij andere professionele bedrijven is dat heel gebruikelijk’, zegt de directeur. Hij heeft daar ervaring mee omdat hij elf jaar bij Ernst & Young werkte, waar hij onder meer als projectleider reorganisaties begeleidde.
Omdat de Raad van Bestuur een stafmedewerker op financieel en economisch gebied zocht, greep hij deze kans om een overstap te maken. Hij is blij dat hij een tijdje vooral met beleidsvoorbereiding bezig kan zijn. ‘Afgelopen periode was voor mij heel zwaar.’
In een brief aan de medewerkers van DPAO meldt Hoornick dat hij aan het roer blijft tot een nieuwe directeur is gevonden. Als dat intern lukt, kan dat binnen twee tot drie maanden, als er extern moet worden geworven duurt het langer.
Voor de andere directeur van DPAO, Dick te Boekhorst, wordt op het moment een vervanger gezocht. Te Boekhorst is door ziekte waarschijnlijk langere tijd uitgeschakeld. De medewerkers van de dienst krijgen hierover vanmiddag een bericht. (PM)