Eerste verhuizingen eind november

Woensdag 1 november wordt een gedeelte van de nieuwbouw in Breda, het nieuwe academiegebouw van Avans Hogeschool, opgeleverd. Op 25 en 26 november vinden de eerste verhuizingen plaats.

In eerste instantie gaat een deel van de medewerkers dat nu nog in de A- en B-toren werkt, naar het nieuwe gebouw. Studenten van de Academie voor Sociale Studies en de Academie voor Algemeen en Financieel Management kunnen er vanaf eind november ook al ingeroosterd worden in één van de 32 klaslokalen, die verspreid over de bovenste drie verdiepingen van het gebouw komen. Op de vierde verdieping komt een tijdelijke kantine.
Als de laatste medewerkers begin december weg zijn uit de A- en B-toren, wordt daar gerenoveerd. Daardoor vervalt de verbinding tussen het nieuwe academiegebouw en de C-toren. Iedereen zal buitenom moeten lopen. Omdat ook nog in de C-toren wordt lesgegeven, wordt altijd zo geroosterd dat de studenten minstens een dagdeel op één plek doorbrengen.
De studenten zullen toch regelmatig buitenom moeten, want de twee pc-lokalen van de C-toren gaan pas eind dit jaar naar de nieuwbouw. Tegen die tijd vestigen de verschillende ondersteunende diensten, zoals de Diensteenheid Marketing, Communicatie en Studentenzaken, zich ook in het nieuwe gebouw.
Xplora, het gebouw in de vorm van een druppel, waar onder meer de mediatheek, de open werkruimten voor studenten en het internetcafé komen, wordt begin 2007 geopend.
Daarna vinden nog verschillende verhuizingen plaats, bijvoorbeeld van de Pabo die nu nog in een gebouw aan het Dr. Ingenhouszplein zit.
In de nieuwbouw krijgen de medewerkers zogenaamde Activiteit Gerelateerde Werkplekken. Dit vergt een ander telefoonsysteem, omdat in principe niemand meer constant op dezelfde werkplek zit. Daarvoor komt een nieuwe telefooncentrale. Die wordt ook al gedeeltelijk eind november in gebruik genomen. Het oude systeem blijft er voorlopig naast bestaan.
Alle diensten en academies hebben eigen verhuiscoördinatoren die de medewerkers en studenten voorlichten over de op hande zijnde verhuizingen.
Kijk voor meer informatie in de nieuwsbrief van Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst via intranet. (PM)