Kennismaking techniek

Ruim duizend leerlingen uit 3 havo en 3 vwo komen volgende week kennismaken met de technische, laboratorium- en ICT- opleidingen in Breda en de technische opleidingen uit Tilburg. Het doel is om de leerlingen te helpen bij het maken van hun profielkeuze.

Studenten van de Bredase opleidingen, onder leiding van student Elektrotechniek Tom de Brouwer, hebben een gezamenlijk programma gemaakt met allerlei verschillende proeven en experimenten, die de leerling in groepjes gaan uitvoeren. De tijd die de leerlingen per onderdeel besteden varieert zodat er veel afwisseling is. De leerlingen zullen kennis maken met veel aspecten van de techniek en de verschillende vakgebieden.

De opleidingen Technische Bedrijfskunde, Human Care Technology en de bouwopleidingen in Tilburg organiseren diverse activiteiten die ervoor moeten zorgen dat de middelbare scholieren geïnteresseerd raken in een technische opleiding.
De kennismakingsweek wordt gesponsord door de provincie Noord-Brabant en het Index Technocentrum Breda. (AR)