Masters in Duitsland

Studenten die een opleiding volgen aan een technische academie, de Academie voor Sociale Studies of de Academie voor Marketing kunnen vanaf dit jaar een universitaire of hbo-master volgen in Duitsland.

Studenten van de opleiding International Business and Languages (IBL) in Den Bosch kunnen direct instromen. ‘Mijn collega’s in Duitsland kennen het niveau van de opleiding’, zegt Jan Houben, docent Duits aan de Academie voor Marketing in Den Bosch. Hij heeft de contacten gelegd met de fachhochschule in Fulda en Trier en de universiteit van Kassel.
Voor studenten van de andere opleidingen verwacht Houben niet dat de drempel al te hoog is. ‘Een taalprobleem is er natuurlijk wel. Veel colleges zijn in het Duits, maar er wordt ook in het Engels les gegeven.’ Geïnteresseerde studenten kunnen voor inlichtingen terecht bij Jan Houben. (CB)