Prijswinnaars Pabo gehuldigd

Vierdejaarsstudenten Martijn Deleij en Marjolein Rompa werden vandaag op de Pabo in Breda gehuldigd voor het winnen van de ‘Straksvoordeklas-prijs’. Die ontvingen ze vorige week uit handen van staatssecretaris Bruno Bruins.
De twee studenten kregen een bloemetje van academiedirecteur Jef Buckers en gaven uitleg over hun project voor voorlichting over en preventie van pesten via internet. Volgens Deleij en Rompa realiseren kinderen zich niet voldoende dat achter de namen met wie ze op internet contact hebben, gewone mensen zitten. ‘De pestkoppen net zo min als de gepesten. Als dat wel zo was, zou cyberpesten al afnemen’, zei hij tegen enkele tientallen lunchende studenten.
Deleij en Rompa gaan door met hun project en de bijbehorende website www.weetwatjetypt.nl. Enkele basisscholen hebben al interesse getoond om de twee in de klas of tijdens ouderavonden te laten vertellen over cyberpesten. Door voorlichting moet het bekender worden en afnemen, zeggen ze. (RS)

Lees ook: http://punt.avans.nl/nieuws.asp?id=4990

klik