Proefles tegen faalangst

Vind jij het ook zo vreselijk om in het openbaar te spreken of heb je moeite om in een werkgroep te functioneren? Doe dan de fysieke training ‘Rots en water’. Op 10 oktober, de Dag van de Geestelijke Volksgezondheid, is er een proefles aan Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch.

Op die dag wordt er in Den Bosch ook voorlichting gegeven over psychische problemen. Bij een stand van de Reinier van Arkel Groep (geestelijke gezondheidszorg in de regio ‘s-Hertogenbosch) kunnen studenten kennis maken met psychische en psychiatrische problemen als borderline, psychose, depressie en eetstoornis. Ook wordt er informatie gegeven over diverse cursussen die bij Avans Hogeschool worden gegeven: ‘Grip op je dip’, ‘Rots en water’ en een cursus voor rouwverwerking.

De cursus ‘Grip op je dip’ gaat in het tweede blok van start in op de locatie van Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch. In Breda en Tilburg wordt deze cursus door de plaatselijke GGZ-instellingen aangeboden. De cursus is bedoeld voor studenten die last hebben van somberheidsklachten, een dip of nergens zin in hebben.
De training ‘Rots en water’ is bedoeld voor studenten met faalangst. Tijdens de training gaan studenten aan de slag met fysieke oefeningen, dus niet praten, maar doen. De proefles op 10 oktober vindt plaats in het dramalokaal F008 en duurt van 14.00 tot 15.00 uur. (CB)

Meer informatie over de cursussen is te vinden op de website van de decanen: https://intranet.avans.nl (klik op totaaloverzicht en daarna op studentendecaan).