Bij Virgo blijft alles als vertrouwd

Het nieuwe bestuur van studentenvereniging Virgo, met als voorzitter Bert-Jan Thiele, zal voornamelijk op de oude koers verder gaan. Dat betekent onder andere een excursie naar de Palmbrouwerij en veel evenementen.

Het nieuwe bestuur is sinds 9 november in functie. Virgo is met ruim tweehonderd leden de grootste studentenvereniging voor Avansstudenten in Breda.
‘Avansstudenten moeten lid worden van Virgo omdat je dan veel meer contact op doet. Behalve studenten van je eigen opleiding leer je ook mensen kennen van andere opleidingen. Daarnaast krijgen leden korting op consumpties in onze soos en doen wij niet aan ontgroeningen’, zegt Kevin van Hees student Milieukunde en bestuurslid van Virgo.
De leden van Virgo zijn voornamelijk afkomstig van de opleidingen ATM en ATGM maar ook studenten van de AIM, Pabo en de economische academies zijn lid van de studentenvereniging.
Virgo is in 1948 opgericht onder de naam Virtus en in 1974 nieuw leven ingeblazen met de huidige naam. 1 september van dit jaar is studentenvereniging BIOS opgegaan in Virgo.
Een van de bekendste Virgo-evenementen, de bierweek, vindt plaats van 27 november tot en met 1 december. Die hele week zijn er honderd verschillende soorten bier te koop in de soos aan de Lovensdijkstraat in Breda en worden er themafeesten gegeven.
Studenten kunnen lid worden van Virgo, meer informatie hierover is te vinden op www.sv-virgo.nl. (AR)