Cultuur proeven in het Bossche atrium

Marokkaanse thee drinken, naar Turkse volksdans kijken of een hennaversiering laten zetten. Het kan dinsdagmiddag in het atrium in Den Bosch. Iso Metropolis, dat de sociale cohesie op de hogeschool wil verbeteren, presenteert dan haar eerste activiteit, met als thema cultuur.

In een multiculturele sfeer wil Iso Metropolis mensen met elkaar in contact brengen. In het atrium kunnen studenten en medewerkers kennismaken met muziek, dans en hapjes uit verschillende culturen.
‘We wilden met een laagdrempelige activiteit beginnen, niet meteen een symposium organiseren’, zeggen Sakina Settout en Handan Özbek, derdejaarsstudenten Culturele & Maatschappelijke Vorming, die het project Iso Metropolis bedachten. ‘Studenten en medewerkers kunnen gewoon binnenlopen en een hapje proeven. Er is muziek, dus ze kunnen zelfs dansen.’
Het project Iso Metropolis loopt sinds het begin van het schooljaar en is bedacht door Sakina en Handan. Ze organiseren zelf activiteiten, maar het is ook de bedoeling dat studenten er met hun initiatieven terecht kunnen. Ze willen van de hogeschool een plek maken waar studenten ook na de lessen graag blijven. (SW)

Van 16.00 – 19.30 uur in het atrium in Den Bosch