Edulab genomineerd voor innovatieprijs

Het Edulab, waar techniekstudenten van Avans Hogeschool en middelbare scholieren praktijkgericht onderwijs kunnen volgen, is genomineerd voor de Nationale Innovatieprijs Beroepsonderwijs.

Het Edulab is een samenwerkingsproject van onder andere Avans Hogeschool en het bedrijf Actemium in Veghel, dat zich richt op het optimaliseren van industriële processen. In dit bedrijf is een lokaal ingericht met een moderne proces- en transportinstallatie. Studenten, maar ook scholieren kunnen bij Edulab op hoog niveau praktijkonderwijs uitvoeren. Het project moet bij middelbare scholieren belangstelling voor techniek opwekken.

Tijdens een voorronde op 21 november wordt bekend of het praktijklokaal wordt gekozen tot het beste vernieuwingsproject in het beroepsonderwijs in de provincies Noord-Brabant en Limburg. De winnaar gaat door naar de landelijke verkiezing in maart 2007.
De Nationale Innovatieprijs is een initiatief van het Platform Beroepsonderwijs en is gericht op beroepsonderwijs en vernieuwingsprojecten. Scholen voor vmbo, mbo en hbo kunnen meedingen naar deze prijs. (CB)