‘Een gewone werkdag’

‘De mensen die hier gaan werken en de studenten die hier gaan leren zullen benijd worden’, zei Harry Koopman, voorzitter van de Raad van Bestuur van Avans vanmorgen bij de in gebruik name van het nieuwe gebouw in Breda. ‘Dit is een inspirerende werkplek’.

Personeel en een aantal studenten zijn al vroeg aanwezig in de ontvangsthal van het nieuwe gebouw, waar Koopman iedereen verwelkomt. Om de dag een bijzonder tintje te geven, staat een dj de hele dag platen te draaien in de hal.
‘Dit is geen opening maar een ingebruikneming’, zegt Koopman. Kort gaat hij in op het traject dat voorafgegaan is aan deze dag, zoals de eerste plannen in 1998, het aantrekken van een architect in 2003 en de start van de bouw in 2005.
Vooral voor de werknemers zijn het spannende dagen, denkt Koopman, omdat zij overstappen op Activiteit Gerelateerde Werkplekken. ‘Studenten maken de echte stap pas eind januari als Xplora in Breda opengaat.’
Na het welkomstwoord van Koopman worden de glazen jus en alcoholvrije champagne geheven. ‘Het is tenslotte een gewone werkdag’, zegt Koopman.
In het weekend zijn bouwvakkers nog bezig geweest met de trappen. Die worden nu aarzelend betreden door de eerste mensen die een kijkje nemen in de nieuwbouw. Een kwartier later komen de eerste grote groepen studenten binnen. Ook voor hen is er een drankje en een gebakje. De Academie voor Sociale Studies begint vandaag met lessen in de nieuwbouw. De Academie voor Algemeen en Financieel Management en de Academie voor Deeltijd volgen later deze week. (AR)