Een kijkje in de keuken

Studenten Bedrijfseconomie en Accountancy kunnen 29 november weer binnen kijken bij drie grote accountantskantoren tijdens de Midas Inhousedag.

Stichting Midas, de stichting voor accountancystudenten in Breda, organiseert elk studiejaar drie Inhousedagen. ‘Het is een mogelijkheid voor studenten om de bedrijfscultuur te proeven’, zegt Bart Veldman, vierdejaars Accountancy en de voorzitter van Midas. Het doel van de dag is dat studenten zich kunnen oriënteren op mogelijke stageplaatsen.
‘De Inhousedag verloopt meestal volgens een standaard procedure’, zegt Veldman. ‘De dag begint met een introductie op kantoor. Daarna volgt een lezing of case. Als afsluiting volgt er een sportieve, leuke activiteit. Dit kan van alles zijn: een rollenspel, cabaretmiddag of golfen.’ Vaak bestaat er een connectie tussen het accountantskantoor en de activiteit. ‘Zo kan het gebeuren dat studenten eerst een case maken over de Efteling en ’s middags het park bezoeken. Bedrijven vertellen van te voren niet wat ze gaan doen, maar ik ben er zeker van dat een van de kantoren deze keer gaat golfen.’
Alle meerderejaarsstudenten Accountancy en Bedrijfseconomie kunnen zich via www.midas.nl inschrijven voor de Inhousedag.
Midas organiseert aanstaande vrijdag ook het ‘Stylish with a little bling’ diner en feest in Hotel De Korenbeurs in Made. Meer informatie hierover is te vinden op de website van Midas. (AR)