Lunchbijeenkomst over sms-alert

Het Expertisecentrum Veiligheid houdt donderdag 30 november in Den Bosch een lunchbijeenkomst over het onderwerp sms-alert. De lunch is voor docenten van de Academie voor Management en Bestuur, de Juridische Hogeschool Avans-Fontys en de beide Academies voor Sociale Studies.

Sms-alert is een initiatief waarmee de politie via sms-berichten de hulp van burgers kan inschakelen, als er bijvoorbeeld een gevangene is ontsnapt. Het is een proef die in juli 2004 is begonnen in Tilburg en inmiddels is uitgebreid naar de gemeente Breda. Het is de tweede keer dat het expertisecentrum een lunchbijeenkomst met een thema houdt voor alle docenten van de betrokken academies.
Het Expertisecentrum Veiligheid is een samenwerkingsverband van de Academie voor Management en Bestuur, de Juridische Hogeschool Avans-Fontys en de Academies voor Sociale Studies. Drie lectoren werken samen met een kenniskring aan de ontwikkeling en uitvoering van toepassingsgericht onderzoek. In het centrum komen een bestuurs- en organisatiekundige, een juridische en een sociaalagogische invalshoek samen. (CB)