Ministerie van OCW bezoekt Juridische Hogeschool

De directie Wetgeving en Juridische zaken van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap bezoekt woensdag 8 november de Juridische Hogeschool Avans-Fontys.

Voor de elf medewerkers is het de eerste keer dat ze gezamenlijk een hbo-opleiding bezoeken. Ze houden zich normaal gesproken bezig met de nieuwe hoger onderwijswet.
De juristen van het ministerie wonen in Tilburg verschillende lessen bij: privaatrecht, beroepsproduct, corresponderen en de minor juridisch advies. Verder lunchen ze met studenten van de medezeggenschapsraad en praten ze met onderwijsjuristen van Avans en Fontys onder andere over de rechtsbescherming van studenten en schakelprogramma’s met universiteiten.
Het bezoek is een initiatief van Carin Zandbergen, directielid van de Juridische Hogeschool en zelf onderwijsjurist. (SW)