Open dag goed bezocht

De open dag die Avans afgelopen zaterdag voor scholieren organiseerde, is goed bezocht. In totaal werden bij de ingangen van de verschillende vestigingen 8252 studenten geturft, tegen 7053 studenten vorig jaar.

De organisatie is tevreden met de toeloop. Misschien is een klein aantal bezoekers bij meerdere vestigingen geweest en daarom dubbel geteld, maar veel mensen kunnen dat niet zijn. De meeste bezoekers zijn naar één vestiging geweest, denkt communicatiemedewerker Krista van Berkel. ‘Veel scholieren weten al welke kant ze op willen.’
De reacties waren overwegend positief, maar over het aantal inschrijvingen voor het komende jaar zegt dat weinig, weet Van Berkel. ‘Knopen doorhakken doen ze pas na de open dagen in april.’
Thema van de open dag was Beroepen. Alumni keerden daarom een dag terug naar hun oude hogeschool om aspirant studenten te vertellen over het beroep dat ze nu uitoefenen. In Den Bosch was een beroepenmarkt opgezet, waar afgestudeerden van verschillende richtingen vragen beantwoordden over hun huidige werk.
Voor gadgetjagers had Avans dit jaar weinig te bieden. Wel konden bezoekers een foto van zichzelf laten maken. Daarvoor waren professionele fotografen ingehuurd. De foto’s zijn te downloaden via een speciale button op www.avans.nl. (RS)