Oriëntatiedagen bij de Koninklijke Militaire Academie

Havisten, vwo’ers en studenten uit het hoger beroeps- en wetenschappelijk onderwijs die geïnteresseerd zijn in een functie bij defensie kunnen op 3 en 4 november terecht op de ‘KMA Oriëntatiedagen’ in Breda.

Bij de Koninklijke Militaire Academie zijn demonstraties van exercitie, wapenles en abseilen. Er worden proefcolleges gegeven en voorlichters geven informatie over hun tak van de krijgsmacht.
Het Nederlandse leger is, naast leerlingen uit het voortgezet onderwijs, ook op zoek naar afgestudeerden. Voor deze groep bestaan speciale functies en vacatures. Hbo’ers die willen werken bij defensie kunnen tijdens de oriëntatiedagen informatie krijgen over de diverse beschikbare vacatures. Bij defensie is het namelijk zo dat iemand solliciteert op een functie bij een krijgsmachtonderdeel en dan een opleiding volgt die aansluit bij de functie.
De oriëntatiedagen vinden plaats op het Kasteel van Breda. Kijk op www.kma.nl voor meer informatie en om je aan te melden. (AR)