Rob van Dijck wint Morf Essayprijs

Rob van Dijck, oud-student aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving/St. Joost, heeft bij de Morf Essayprijsvraag de derde prijs gekregen voor zijn essay ‘Wat is een meesterwerk?’

Van Dijck studeerde afgelopen jaar af aan de deeltijdopleiding Grafisch Ontwerpen. Voor zijn essay heeft hij geput uit zijn afstudeerscriptie ‘Wat is goed?’.
Premsela, Stichting voor Nederlandse vormgeving, heeft de Morf Essayprijsvraag ingesteld om oordeelsvorming en schrijven over vormgeving bij studenten te bevorderen. De opdracht voor deze tweede Morf Essayprijsvraag was een essay te schrijven naar aanleiding van de vraag: wat is een meesterwerk (in de vormgeving)? De inzendingen werden beoordeeld door Ingeborg de Roode, conservator industriële vormgeving bij het Stedelijk Museum Amsterdam. (CB)