Samenwerkingsverband met Potsdam

De Berlijnreis van vierdejaarsstudenten Bouwkunde in Den Bosch heeft geleid tot een samenwerkingsverband tussen de Fachhochschule in Potsdam en de opleiding Bouwkunde.

In maart komen Duitse studenten uit Potsdam een bezoek brengen aan Den Bosch. Het is de bedoeling dat vanaf volgend schooljaar de uitwisseling van studenten in het lesprogramma wordt opgenomen. In de toekomst wil de Fachhoschschule Nederlandse studenten ook masters voor bouwingenieur en architect aanbieden.
De eerste contacten tussen Potsdam en Den Bosch werden gelegd tijdens de Berlijnreis van 30 oktober tot en met 4 november. Toen bezochten 47 studenten historische en moderne gebouwen in Berlijn. Ze brachten ook een bezoek aan de Fachhochschule in Potsdam. (CB)