Studenten worden iets rechtser

Studenten schuiven in hun stemgedrag langzaam op naar rechts. Uit het jaarlijkse concumentenonderzoek van Cendris blijkt dat ze vaker voor de VVD kiezen dan voorheen.

De VVD zou bij de komende verkiezingen 22 procent van de studentenstemmen krijgen, zegt een woordvoerder van Cendris in De Telegraaf. Een stijging van 4 procent ten opzichte van drie jaar geleden.
GroenLinks krijgt juist minder stemmen van studenten: 11 procent kiest voor de milieupartij. In 2003 was dat nog 14 procent. Overigens stemmen studenten nog steeds linkser dan de gemiddelde Nederlander.
Punt vroeg studenten in ‘de rondvraag’ of zij rechts stemmen. De helft antwoordde met nee, de andere helft stemt wel rechts, of rechts van het midden. De nieuwe Punt ligt nu in de bakken. (SW)