Twee miljoen extra voor honours college Windesheim

Staatssecretaris Bruins van OCW heeft Windesheim 1,9 miljoen euro subsidie beloofd voor de ontwikkeling van het honours college, de hbo-variant op het university college.

Binnen de brede bacheloropleiding staan ondernemerschap en internationalisering centraal. Tot grote vreugde van Bruins, die wil dat het hoger onderwijs meer oog krijgt voor het opleiden van ondernemers.
Net als bij de academische liberal arts opleidingen is het de bedoeling dat studenten een zeer intensief, Engelstalig programma volgen. Windesheim wil dat veertig procent van de studenten wordt geworven in het buitenland. Ze komen te wonen op een speciale campus in de binnenstad van Zwolle. De opleiding begint in 2008. (TdO/HOP)