Via intranet reserveren bij Xplora en DIF

Bossche studenten en docenten kunnen voortaan op intranet werkplekken in Xplora en apparatuur bij de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst (DIF) reserveren. Het is voorlopig nog een pilot in Den Bosch. Tilburg en Breda volgen later.

Tot nu toe werden reserveringen en uitleenaanvragen vaak schriftelijk vastgelegd. Het Leer- en Innovatiecentrum (LIC) en DIF hebben nu samen een nieuw softwareprogramma ingericht. Hiermee is direct te zien of een ruimte beschikbaar is en of apparatuur aanwezig is.
Klik op intranet op het kopje ‘Reserveren Xplora/DIF’. Kies voor DIF of Xplora. Geef aan dat je een boeking wilt maken. Je krijgt dan een overzicht te zien van de werkplekken of middelen die je als student of docent kunt reserveren. Geef aan wanneer je een ruimte of apparaat wilt boeken en het wordt vastgelegd. Het programma checkt bijvoorbeeld ook of je een apparaat niet te lang wilt lenen.
Ga voor reserveren naar intranet.avans.nl. (SW)