Waterschade door vallend karretje

Tijdens de verhuizing naar de nieuwbouw, heeft het oude gebouw aan de Hogeschoollaan in Breda waterschade opgelopen.

Een hondje – een vierwielig verhuiskarretje – viel naar beneden toen het onder de reling schoot van het balkon dat het A- met het B-gebouw verbindt. Een verdieping lager raakte het de sprinklerinstallatie, die automatisch aansprong en honderden liters water sproeide.
Enkele medewerkers van de Diensteenheid Marketing, Communicatie en Studentenzaken hebben een alternatief op zandzakken bedacht om het water buiten de kamer te houden. Voor de deur liggen katoenrollen, waarmee je in de toiletten de handen droogt.
Voor studenten is de overlast gering, omdat zij al uit dit deel van het gebouw vertrokken zijn. Wel ligt de verhuizing stil tot de boel is opgeruimd. Het incident gebeurde rond negen uur vanmorgen. Er zijn geen gewonden gevallen. (RS)

Klik op de foto voor de vergroting

klik