Aandacht voor Tafelgenoten loopt de spuigaten uit

‘Voor eenzame mensen die toch een gezellige kerst willen! Hey menneke, wil jij een gratis kroketje eten?’ Met gratis snacks probeert komediant Karin Bruers voorbijgangers te interesseren voor de dvd Tafelgenoten.

klik

De dvd is gemaakt door kunstenaarsgezelschap Tilburg CowBoys, waarbij ook Sander van Bussel, docent aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving/St. Joost in Den Bosch en Breda. Bij de Febo-snackbar in het Tilburgse centrum hielden de makers een verkoopdemonstratie.
Tafelgenoten biedt bij elk gerecht een andere tafelgenoot. Als je genoeg van iemand hebt, kun je doorzappen of de televisie uitzetten. ‘Dat is heel wat anders dan bij je man’, sneert Bruers naar een van de passanten.

De dvd krijgt veel aandacht in de media. Vanavond is Van Bussel te gast in het televisieprogramma De Wereld Draait Door. Binnenkort zullen het programma Life & Cooking en Trouw aandacht schenken aan de dvd. NRC Handelsblad, Radio 1, 3FM, de VPRO-gids en andere media gingen al voor.
‘De aandacht loopt de spuigaten uit’, zegt Hans d’Olivat, lid van de Tilburg Cowboys. ‘Gisteren heeft de Belgische zender VTM er aandacht aan besteed en het is ook al op de Ierse televisie geweest.’ Hij vertelt dat de Canadese en Russische radio items over de dvd hebben gemaakt. ‘En de eerste dvd naar Hawaï is vandaag verscheept. Een béétje publiciteit hadden we wel verwacht. Blijkbaar hebben we een leegte in de maatschappij gevonden.’

Vanavond van 19.00 tot 20.30 uur wordt de dvd ook nog aangeprezen bij de Febo in Tilburg. (AR)

klik