Avans Breda dag en nacht bewaakt

Medewerkers van een bewakingsbedrijf gaan de nieuwbouw en het bestaande gebouw van Avans aan de Hogeschoollaan in Breda permanent bewaken tot minstens 1 april volgend jaar.

In de overgang naar het nieuwe academiegebouw, die nu plaatsvindt, blijkt de school aantrekkelijk voor dieven.
Doordat de locatie aan de Hogeschoollaan nog gedeeltelijk bouwterrein is en preventiemaatregelen tegen inbraak nog niet overal ingevoerd zijn, is het gebouw kwetsbaar. Dieven hebben onlangs via de nieuwbouw het ‘oude’ gebouw bereikt. Daar hebben ze onder meer flatscreens en computers gestolen, aldus bouwcoördinator Leo Jansson.
De Raad van Bestuur wil voorkomen dat de positieve houding van medewerkers over de nieuwbouw door dit soort incidenten wordt overschaduwd. Dag en nacht bewaking van de gebouwen en het terrein moet voorkomen dat dieven hun slag kunnen slaan.
De A- en B- torens zijn inmiddels helemaal leeg. Daar kan nu gestart worden met de renovatie. De C- toren is volgend jaar aan de beurt voor renovatie. Dat Avans gedeeltelijk een bouwterrein is, duurt dus nog wel even voort.
De kosten voor de bewaking komen ten laste van het bouwbudget. Begin volgend jaar bekijkt Avans of het nodig is de bewaking voort te zetten. (PM)