Avansstudent in winterrally

Van het Achterhoekse dorpje Lichtenvoorde naar de noordkaap en terug racen door Finland, de Baltische staten, Polen en Duitsland, om een week later en 7500 kilometer verder aan te komen in Hilversum.

Vierdejaarsstudent Commerciële Economie in Breda Stijn Markusse is lid van een van de twintig teams, die op 21 januari volgend jaar beginnen aan de Arctic Challenge. Samen met een ander tweetal test zijn team een nieuw model van Opel in winterse omstandigheden. De deelnemers mogen hun eigen route bepalen, maar moeten zich aan de plaatselijke verkeersregels houden. Daarnaast zijn er een aantal speciale proeven voor het klassement. Met de race zamelen de twee teams geld in voor CliniClowns.
Meer informatie over de race is te vinden op www.missienoordkaap.nl en www.arctic-challenge.nl. Op die laatste site kunnen de teams vanaf 21 januari real-time gevolgd worden. (RS)