Delegatie gemeente Breda op bezoek bij Avans

De raadscommissie Economie en Onderwijs van de gemeente Breda brengt woensdag 6 december een bezoek aan het nieuwe gebouw van Avans in Breda. De leden krijgen er een gevarieerd programma voorgeschoteld, dat laat zien wat Avans Hogeschool in huis heeft.

Wobine Buijs, directeur van de Academie voor Marketing en Business Management vertelt er bijvoorbeeld over het ondernemerscentrum dat Avans samen met partners opzet. Nicole van Emmerik, directeur van de International School, houdt een inleiding over internationalisering. Een van de ander sprekers is bestuursvoorzitter Harry Koopman.
Daarna lichten vertegenwoordigers van de academies verschillende projecten toe die een beeld geven van de academie. De kunstacademie laat bijvoorbeeld filmpjes van studenten zien. Studenten van de Academie voor Pedagogisch Onderwijs vertellen er over hun project over cyberpesten. De Academie voor ICT en Media geeft een demonstratie met ‘The Virtual Reality Cave’. Ondernemende studenten vertellen er over hun eigen bedrijf.
De gasten krijgen ook een rondleiding door het nieuwe gebouw aan de Hogeschoollaan.
Met deze middag wil Avans de commissie duidelijk maken dat de school een kennispartner voor de regio kan zijn en dat de school nauw verbonden is met de Bredase samenleving. (PM)