EPS-studenten presenteren hun projecten

Zestien buitenlandse en Nederlandse studenten, die deelnemen aan het European Project Semester (EPS) in Den Bosch, presenteren donderdag 21 december hun projecten.

Vier jaar geleden begon de Academie voor Industrie & Informatica (AI&I) in Den Bosch met EPS, een internationaal programma voor techniekstudenten uit het buitenland, maar ook voor de Bossche studenten. Alles gebeurt in het Engels, de lessen, het project, het eindverslag en de presentatie. ‘Studenten volgen dit project juist ook om hun Engels te verbeteren.’
De zestien studenten die sinds september het EPS volgen, komen uit Frankrijk, Spanje, Polen, Duitsland, Finland en Nederland en hebben een technische of commerciële achtergrond.
Zes weken lang volgden ze ondersteunende vakken zoals internationale marketing, productdesign en european law. Daarna werkten ze in groepjes van vijf aan een project bij een bedrijf. Zo zijn er studenten die een marktonderzoek doen voor Max Wolf in Veghel, een groothandel in zakken. Het bedrijf wil meer exporteren naar Frankrijk en Duitsland. De studenten bekijken de markt in die landen. ‘Een Duitse en Franse student in het groepje vergroot de meerwaarde van het onderzoek, want ze kennen immers het land en de cultuur’, zegt Lourens Boot, coördinator EPS.
Een groep heeft een ICT-opdracht gedaan voor Philips Medical Systems. En er zijn studenten die de aandrijfsystemen analyseren voor het Finse bedrijf Wärtsilä.
De presentaties vinden plaats in lokaal C302 vanaf 8.45 uur. (CB)