Kenniskring ERP bezoekt Marsfabriek

De Marsfabriek in Veghel was de plaats waar de ERP kenniskring afgelopen maandag voor het eerst bijeenkwam. De docenten bekeken hoe de snoepfabrikant ERP in de praktijk toepast.

Mars gebruikt ERP onder andere in het inkooptraject van diensten en producten die geen grondstoffen of verpakkingsmaterialen zijn. Uitgangspunt is dat voor alles dat wordt ingekocht een inkooporder aangemaakt moet worden. Vervolgens wordt de goederenontvangst bevestigd en een factuur ontvangen. Dat lijkt logisch bij de aanschaf van bijvoorbeeld grote machines, maar maak je ook een inkooporder aan wanneer je een bosje bloemen voor een collega koopt? De leden van de kenniskring gingen hierover in discussie.
De kenniskring is ontstaan uit het lectoraat ERP, dat in augustus is beëindigd, en de gebruikersgroep ERP. Hij is opgericht om de professionalisering van docenten te bevorderen en voor het onderhouden van een netwerk, in de eerste instantie binnen de hogeschool, maar later ook met het bedrijfsleven. De kenniskring bestaat uit 38 leden, afkomstig van verschillende academies van Avans Hogeschool.
De tweede bijeenkomst vindt plaats op 27 februari bij een bedrijf in Waalwijk. Meer informatie is te verkrijgen bij Hans van der Hoeven. (SW)

klik

De kenniskring bij de Marsfabriek