Kunststudenten exposeren in Lokaal 01 in Antwerpen

‘Landschap en herinnering’, is het thema van de expositie van Bredase derdejaarsstudenten Beeldende Kunst in Lokaal 01 in Antwerpen. Tweedejaarsstudenten hebben de tentoonstelling georganiseerd.

Het is voor het eerst dat studenten Beeldende Kunst aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving/St. Joost in Antwerpen exposeren. Al eerder toonden studenten werk in Lokaal 01 in Breda. ‘Voor studenten is het interessant om in Antwerpen te exposeren. In Breda komen de mensen die normaal ook altijd komen kijken, zoals vrienden, familie en Bredanaars. In Antwerpen hebben studenten te maken met een internationaal publiek’, zegt Ad van Rosmalen, studiecoördinator Beeldende Kunst.
Tweedejaarsstudenten Beeldende Kunst hebben de werken voor de tentoonstelling samengesteld. Eerst hebben ze een analyse gemaakt van het jaarprogramma van Lokaal 01 met als thema ‘Landschap en herinnering’. In overleg met de derdejaarsstudenten hebben ze werk geselecteerd en gekeken of er nieuw werk voor de tentoonstelling gemaakt moest worden.
Vorige week is al een aantal studenten vertrokken naar de Belgische stad om ter plekke het werk te maken. Kunstenaars van Lokaal 01 begeleiden de studenten. ‘Ze worden geconfronteerd met allerlei vragen. Daardoor leren ze hoe het er in de praktijk aan toe gaat.’
In totaal tonen achttien studenten hun schilderijen, films, tekeningen en beelden. Tijdens de opening op donderdag 21 december houden studenten performances. De expositie is te zien op vrijdag 22 en zaterdag 23 december. Openingstijden zijn van 13.00 uur tot en met 17.00 uur. (CB)