‘Niet aanbieden studentenlunch misleidend’

Albron moet de zogenaamde studentenlunch nadrukkelijker aanbieden in de kantines. Dat vinden studentleden van de Avans Hogeschool Medezeggenschapsraad (AMR).

De cateraar zet klanten op het verkeerde been door de studentenlunch alleen in stilte aan te bieden, vinden de studenten. De lunch bestaat uit een broodje ham of kaas, een goedkope soep en een stukje fruit. Met 1,80 euro is de prijs iets lager dan wanneer de producten los gekocht worden. ‘Nergens staat aangegeven dat de lunch bestaat en wat er wel en niet bijhoort. Dat is misleidend, omdat een student duurder uit is dan hij zou kunnen zijn’, zegt Sanne van Schaik, studentlid van de AMR.
In Den Bosch en aan de Avanslocatie aan de Hogeschoollaan in Breda probeerden de studentleden de goedkopere lunch aan te schaffen. In Breda bleek die te koop, maar navraag bij verschillende Albronmedewerkers en enige overredingskracht waren nodig. In Den Bosch wist niemand van de cateraars van het bestaan ervan.

Gebrek aan vraag is volgens Carla Kranendonk het probleem. De manager van de Albronvestigingen binnen Avans heeft geen precieze cijfers, maar zegt dat de lunch nauwelijks verkocht, ook niet toen deze nog actief werd aangeboden. ‘Na enige tijd zijn we gestopt met het inkopen van de spullen voor de lunch. We moesten ze telkens weggooien.’
‘Het lijkt er vooral om te gaan dat studenten iets goedkoops aangeboden krijgen, al koopt niemand het’, denkt Kranendonk. Desondanks nodigt ze de studentleden van de AMR uit contact met haar op te nemen. Ze staat open voor experimenten met andere producten om te zien of toch iets met korting aangeboden kan worden. (RS)