Nieuwe studentleden medezeggenschapsraad bekend

Dennis Tak (International School, Breda), Martijn Klop (Academie voor Algemeen en Financieel Management, Breda), Roel van der Duin en Stephan van den Berg (beide van de Academie voor Marketing, Den Bosch) zijn de nieuwe studentleden van de Avans Hogeschool Medezeggenschapsraad (AMR).

Tak won met 73 stemmen, op flinke afstand gevolgd door Klop en Van der Duin met dertig stemmen. Van den Berg, die vierde eindigde met 26 stemmen, bezet voorlopig de zetel van Brundt Froeling, die in Australië is. De verkiezingen waren op 5, 6 en 7 december.

Vijf kandidaten kregen niet genoeg stemmen om een zetel te bemachtigen. Zij komen terecht op de zogenaamde reservebank. Dat zijn Gert-Jan Lemkes (Academie voor Marketing, Den Bosch), Maurice Verburgh (Academie voor Technologie en Management, Tilburg), Pim van Gurp (Pabo, Breda), Mischa Jerome Puyenbroek (Academie voor Management en Bestuur, Den Bosch) en Onno Quispel (Academie voor Bouw en Management, Tilburg).

Of de studentleden lange tijd met docenten en medewerkers in de AMR zullen zitten, staat te bezien. De hogeschool krijgt mogelijk een medezeggenschapsraad voor studenten. In een aparte raad kunnen studenten hun belangen beter behartigen dan in de huidige situatie. Een projectgroep doet momenteel onderzoek naar die mogelijkheid. (RS/ PM)