Prijs voor beste interview hogeronderwijsbladen naar Groningen

Dorien Vrieling, redacteur van het universiteitsblad van de Rijksuniversiteit van Groningen, schreef het beste interview van de hogeronderwijsbladen in 2006. Zij kreeg hiervoor een prijs van 750 euro.

Vreling interviewde Jan Siebelink, omdat deze schrijver een lezing gaf op de universiteit. Het artikel ‘Dit boek lag in mij’ gaat over zijn nieuwe boek ‘Knielen op een bed violen.’ Volgens de jury, die onder meer bestond uit de hoofdredacteur van Viva en een journalist van NRC Handelsblad, is het verhaal met veel aandacht geschreven.
De prijs werd gisteren uitgereikt tijdens het congres ‘De Internethorde’ in Utrecht. Hoe kunnen de bladen nieuwe media gebruiken, was een belangrijke vraag op het congres. Er waren verschillende sprekers, een debat en workshops. Bijna alle redacties van hogeschool- en universiteitsbladen in Nederland waren daarbij aanwezig, zoals Punt.
Sinds vorig jaar wordt tijdens het jaarcongres van de Kring van Hoofdredacteuren verschillende prijzen uitgereikt: een eerste, tweede en derde prijs voor het beste artikel en een prijs voor de beste cover. Vorig jaar won Punt-redacteur Christel Bos de eerste prijs voor beste artikel. De prijs voor beste cover ging dit jaar naar het magazine van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. (PM)