‘Studentenlunch moet terug’

De Avans Medezeggenschapsraad (AMR) gaat de Raad van Bestuur een brief sturen over de studentenlunch. De raad vindt dat de cateraar die weer duidelijk moet gaan aanbieden.

Dit is volgens de raad destijds afgesproken toen een externe cateraar het eten en drinken bij de hogeschool ging verzorgen.
De studentenlunch bestaat uit een broodje ham of kaas, soep, een stuk fruit en een bekertje (karne)melk. Dit alles kost 2 euro. Als je het los zou kopen, betaal je 50 cent meer.
De studenten van de raad hebben onlangs zelf onderzocht hoe Albron de lunch aanbiedt. Dat laat te wensen over. Het product wordt niet duidelijk gepresenteerd. Sommige Albronmedewerkers bleken het niet te kennen.
Volgens Albronmanager Carla Kranendonk wordt de samengestelde lunch te weinig besteld en moet Albron daardoor telkens spullen weggooien. Ze liet ook weten dat ze de AMR-studenten uitnodigt om te bekijken of het zinvol is om een ander product goedkoper aan te bieden.

Albron mag zich er volgens de leden niet achter verschuilen dat de studenten de goedkopere lunch te weinig bestellen en dat daardoor telkens producten moeten worden weggegooid. Alle onderdelen behoren tot het standaardassortiment, aldus de raad. De AMR wil dat de studentenlunch vanaf 1 januari weer gewoon op de kaart staat. (PM)