Twee academies beginnen lectoraat en kenniscentrum

De International School in Breda en de Academie voor Marketing in Den Bosch zetten samen een lectoraat Intercultureel Management met gelijknamig kenniscentrum op.
Dat maakte Nicole van Emmerik, directeur van de International School, zojuist bekend op een ontmoeting tussen Avans en de gemeente over internationalisering van onderwijs en ondernemerschap.
Het lectoraat gaat onderzoek doen naar de economische en sociale motieven achter successen en mislukkingen in de internationale handel. Emmerik: ‘Handel tussen Nederland en Frankrijk is altijd stroef verlopen. Als verklaring kun je terugvallen op het cliché dat Fransen protectionistisch zijn. Wij willen er dieper onderzoek naar doen.’
Lectoraat en kenniscentrum moeten in december 2007 van start gaan. Momenteel wordt nog gezocht naar geldschieters, hoewel een deel van de benodigde middelen binnengehaald is. (RS)