Gezond en voordelig eten

Wat zal ik vanavond gaan eten? Voor veel uitwonende studenten is dat een vaak terugkerende vraag. Op de website sameneten.nl staan elke week drie nieuwe budgetgerechten voor studenten die gezond en voordelig willen eten.

Woes Weinberg en Philip Paternotte, twee studenten van de Hogere Hotelschool Den Haag, zijn de site begonnen. Je kunt aan de hand van je budget of smaak kiezen uit meer dan 150 recepten.

De recepten gaan iets verder dan het standaard pasta gerecht. Bovendien kun je bij elk gerecht zien hoeveel calorieën erin zitten, wat de bereidingstijd is en geeft de site de mogelijkheid je boodschappenlijst uit te printen.

Belave recepten bevat de website ook columns, tips over etiquette, wijn van de week en cocktailrecepten. Ga naar www.sameneten.nl voor meer informatie. [AR]