Kunststudent ontwerpt beste cover voor VPRO-gids

De cover van de eerste VPRO-gids van dit jaar is ontworpen door Jorine Janssen, derdejaarsstudent Illustratieve Vormgeving in Den Bosch. Uit 350 inzendingen voor de VPRO gids cover 1 ontwerpwedstrijd werd het ontwerp van Janssen gekozen tot winnaar.

De illustratie van dansende mensen die met elkaar verbonden zijn door een groen lint, vond de jury ‘een mooie interpretatie’ van het thema nieuwe energie. ‘Nieuwe oplossingen moeten vanuit onszelf komen – dansen geeft nieuwe energie en die geven we aan elkaar door. Een positief beeld om een nieuw jaar mee te beginnen en ook een heel prettig beeld om een week op een salontafel te hebben liggen’, aldus de jury. Alle inzendingen zijn te zien op www.vpro.nl/cover1. (CB)