Kunststudenten krijgen eigen galerie in Den Bosch

Studenten aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving/St. Joost in Den Bosch hebben sinds kort een eigen galerie om werk te exposeren. Vrijdag 12 januari wordt de galerie met een expositie officieel geopend.

In Breda hebben de kunststudenten Lokaal 01 waar ze werk kunnen exposeren. In Den Bosch was er niets. Dit tot grote onvrede van de studenten, die vorig schooljaar daarom maar het heft in eigen handen hebben genomen en een leegstaand winkelpand aan de Leeghwaterlaan kraakten. Toen ze daar uit moesten, heeft de academie in samenwerking met het Centrum Beeldende Kunst ’s-Hertogenbosch een plek kunnen regelen in een leegstaande winkel aan de Hennequinstraat. De woningbouwvereniging, die blij is met de kunststudenten, heeft alles gefaciliteerd. Er is verwarming en er is zelfs een complete keuken.

Vier tweedejaarsstudenten Beeldende Kunst exposeren aankomend weekend hun werk in de galerie. Peke Hofman, directeur van het CBK ’s-Hertogenbosch, opent om 16.00 uur de studentengalerie. De expositie is te bezichtigen op zaterdag 13 en zondag 14 januari van 12.00 tot 17.00 uur. [CB]