Nieuwe naam voor International School

De International School in Breda verandert van naam. Vanaf 1 februari zal de academie worden aangeduid met Avans School of International Studies (ASIS).

De oude naam leidde tot verwarring in binnen- en buitenland. In het buitenland werd de academie gezien als een middelbare school.

De gemeente Breda onderzoekt op dit moment de haalbaarheid van een internationale school voor kinderen van buitenlandse werknemers in Breda. De komst van zo’n school zou de verwarring met de academie nog groter maken.

De nieuwe naam moet duidelijk maken dat de academie een brede opzet kent. Naast de opleiding International Business and Management Studies kunnen studenten tegenwoordig ook een Major Asian Business Studies volgen.

In het nieuwe collegejaar biedt de academie, in samenwerking met de Academie voor Algemeen en Financieel Management, de major International Business Economics aan. Mogelijk volgen er nog meer nieuwe majors. [AR]