Omvallende boom schampt auto student

Op de locatie Verbeetenstraat van Avans Hogeschool is vanmiddag door de storm een boom omgevallen. Die schampte de auto van een student. Er is ook een ruitje op de eerste verdieping kapot gewaaid.

Op de zolder was er last van lekkages. Het gaat dan ook om een oud gebouw. Er is volgens de receptioniste vaker sprake van lekkages. Ook in het oude gebouw in Tilburg waren er lekkages, vanochtend al, vanwege de hevige regenval.
Aan de Hogeschoollaan in Breda vielen de hekken om die op het plein voor het gebouw staan. Niemand raakte gewond. Concierges probeerden een van de jonge boompjes die er staan, te redden. De touwen die het boompje vasthielden, waren losgebroken. Ze werden weer vastgemaakt, wat een hele klus was (zie foto).
In Den Bosch en de andere locaties van Avans Hogeschool hebben zich zover bekend bij de redactie geen problemen voorgedaan.

Reizigers richting Utrecht hebben vandaag een probleem. Van en naar Utrecht Centraal rijden geen treinen en ook Amsterdam Centraal Station is gedeeltelijk ontruimd. Treinreizigers moeten in het hele land rekening houden met vertraging. Busbedrijven hebben gewaarschuwd dat er niet volgens de dienstregeling wordt gereden. Enkele snelwegen zijn afgesloten.

De storm breidt zich over de rest van het land uit en zal pas tegen het einde van de avond afnemen. [PM/SW]

Klik op de foto voor een vergroting.
klik