Ouderdom komt met gebreken

Word je gezonder oud als de mogelijke kwestbaarheden van het ouder worden in een zeer vroeg stadium worden opgespoord?

Dit is een van de onderwerpen die aan de orde zullen komen in de conferentie ‘Fragiliteit, kwaliteit en autonomie’. De conferentie is op 25 januari bij Avans in Den Bosch.

Op de conferentie, die georganiseerd wordt door het lectoraat Gerontologie van Avans Hogeschool en de Universiteit van Tilburg, zal aandacht besteed worden aan mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking, chronisch zieken en ouderen.

De ochtend is gereserveerd voor diverse lezingen. Zo zal Rick Kwekkeboom, lector Vermaatschappelijking van Avans, spreken over de ‘Kwaliteit van Maatschappelijke Ondersteuning’.

Na de lunch zijn er twee workshoprondes voorafgegaan door een inleiding van Ria Wijnen, de lector Gerontologie van Avans. Zij zal de workshops ook samenvatten na afloop. Deelnemers aan de conferentie kunnen kiezen uit elf workshops waaronder ‘Zorg arrangementen in de ouderenzorg’, ‘Consultatiebureau voor ouderen’ en ‘Valincidenten in verpleeghuizen; een omvangrijk probleem’.

De conferentie begint om 9.15 uur en is rond 16.45 uur afgelopen. [AR]