Xplora 29 januari open

De nieuwe leeromgeving van Avans aan de Hogeschoollaan in Breda, Xplora, wordt op 29 januari geopend. In de nieuwe, kleurrijk ingerichte aanbouw hebben studenten de beschikking over 400 snelle pc’s en er zijn verschillende plekken waar ze met hun eigen laptop kunnen werken.

In het nieuwe Xplora vindt de student niet alleen pc’s, maar ook een bibliotheek waar behalve boeken, tijdschriften en cd-roms ook digitale informatie is te vinden zoals speciale databanken. De Xplora-medewerkers ondersteunen bij het zoeken naar informatie en het inzetten van de aanwezige multimedia.
In Xplora komen in totaal 1200 verschillende soorten werkplekken, van individuele plekken tot vergaderruimten. Daarnaast komen er leestafels, koffiecorners, ‘meeting points’ en een internetcafé. Niet alles is meteen beschikbaar bij de opening. Het internetcafé komt bijvoorbeeld later.
De opening vindt plaats om 8.15 uur. Bestuurvoorzitter Harry Koopman houdt een toespraak, waarna het glas wordt geheven. Er is ook voor iedereen een versnapering.
Studenten kunnen die dag hun boeken en ander materiaal boetevrij inleveren. Dit geldt niet voor degenen die al een rekening hebben ontvangen. [PM]