Camera’s bewaken de school

Sinds een paar weken hangen er grote camera’s bij alle toegangen van Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch. Binnenkort komt niemand meer ongezien het gebouw in en uit.

De buitenkant van het gebouw en de parkeergarages werden al bewaakt door het elektronische oog. Nu bewaken camera’s bij de ingangen en in Xplora ook de binnenkant van het gebouw. De camera’s maken onderdeel uit van een nieuw veiligheidssysteem.

De elektronische bewaking is vooral nodig voor de avonduren, zegt conciërge Gérard Smit. ‘We zijn dan met minder mensen dan overdag. Als er iets gebeurt kunnen we de beelden terugkijken.’

De camera’s werken overigens nog niet. Ze moeten nog worden aangesloten op het veiligheidssysteem en bij de receptie komen flatscreens. [CB]