Creatieve denkers gezocht

Denk jij dat je creatieve oplossingen kunt bedenken voor de problemen van de lokale overheid? Toplossing is op zoek naar vijfhonderd studenten die willen meedenken.

De Toplossing Challenge is een online wedstrijd die twee weken duurt. Vanachter hun computer kunnen studenten casussen bestuderen en oplossingen bedenken voor 25 problemen van gemeenten.

Zo is er bijvoorbeeld een gemeente die zich eraan stoort dat er zwaar transport door de woonkern rijdt. Omdat vrachtwagenchauffeurs steeds meer vertrouwen op hun TomTom heeft dit als gevolg dat de kortste route wordt gevolgd. En dus rijden er zware vrachtwagens door de dorpskern. Het is aan de studenten om hier een oplossing voor te bedenken.

Een deskundige jury beoordeelt alle ingezonden oplossingen. Per casus worden de beste twee beloond. Ook bestaat de kans dat het idee door de betreffende gemeente wordt uitgevoerd.

De Toplossing Challenge is bedacht door Lennard Duyvesteijn. Tijdens zijn werk bij een gemeentelijke organisatie merkte hij dat de lokale overheid erg conservatief is bij het oplossen van problemen. Hij creëerde een platform waar gemeenten en creatieve studenten elkaar kunnen ontmoeten.

Aanmelden kan voor eind februari via www.toplossing.nl. Op basis van de interesses die je aangeeft krijg je casussen toegestuurd. De Toplossing Challenge start 12 maart. [SW]